کاهش سهم پرداختی دولت در حمل و نقل عمومی

[ad_1]

ایسنا/ خراسان رجبی رئیس کمیته حمل و نقل و حمل و نقل شهری شورای اسلامی شهر مشهد گفت: یک قرارداد قدیمی بین دولت و شهرداری وجود دارد اما هزینه خدمات باید به سه قسمت تقسیم شود که یک قسمت آن برای شخص یا شخص است. مسافر. قسمت دیگر برای شهرداری و قسمت سوم.» توسط دولت پرداخت می شود، اما در واقع در سال های اخیر دولت سهم خود را به حداقل رسانده و آن را بسیار کاهش داده است.

ایمان فرهمندی در گفت‌وگوی زنده‌ای که در صفحه اینستاگرام شورای شهرم منتشر شد، درباره نرخ کرایه‌های حمل‌ونقل عمومی گفت: اگر در این صنعت به بخش اقتصادی توجه نشود و هزینه ارائه خدمات حمل‌ونقل تامین نشود، این صنعت به خدمات اورژانسی نیاز خواهد داشت. و مردم پایدار باشند.

وی افزود: خدمات حمل و نقل باید به نوعی قیمت گذاری شود و تامین مالی در این زمینه باید به گونه ای برنامه ریزی شود که امکان ادامه سرویس و استفاده از آن برای مسافران وجود داشته باشد، یعنی قیمت حمل و نقل ثابت نگه داشته شود. ، باید واقع بینانه پرداخت کنید، اما در چنین شرایطی مسافران نمی توانند هزینه خدمات را پرداخت کنند، بنابراین یارانه های دولتی و عمومی تفاوت قیمت خدمات را جبران می کند.

رئیس کمیته عمران، حمل و نقل و حمل و نقل شورای اسلامی شهر مشهد تاکید کرد: یکی از موضوعاتی که به ویژه در ابتدای سال همواره مورد توجه قرار می گیرد، بحث قیمت تمام شده خدمات در حوزه حمل و نقل است. هزینه استفاده از اتوبوس با قطار شهری چقدر است؟ چه بخشی از این هزینه توسط مسافران پرداخت می شود و از طریق دولت ها و شهرداری ها به عنوان کمک پذیرفته و پرداخت می شود؟ به طور کلی بخش قابل توجهی از هزینه خدمات حمل و نقل با اتوبوس یا قطار شهری بر عهده شهرداری است.

فرهمندی گفت: با وجود اینکه توافقی قدیمی بین دولت و شهرداری وجود دارد که هزینه یک خدمت به سه قسمت تقسیم می شود، بخشی را شخص یا مسافر پرداخت می کند، بخشی دیگر را شهرداری و مابقی را پرداخت می کند. دولت پرداخت می کند، اما در واقع دولت اخیراً سهم خود را به حداقل رسانده و سپس آن را به شدت کاهش داده است، حداقل یک سوم به مسافران پرداخت نمی شود، بنابراین ناخواسته سهم شهرداری از کمک ها همچنان رو به افزایش است و به آن می رسد. تعداد قابل توجهی

او ادامه داد. در سال 1398 هزینه هر سفر سیستم اتوبوسرانی تقریباً 4100 تومان بود که این رقم در سال 1399 به 5300 تومان افزایش یافت و تا سال 1400 به بالای 6500 تومان رسید. تومان در سال گذشته، هزینه یک سفر 6500 تام بود، مسافران فقط 750 تام (حدود 12٪) پرداخت کردند و دولت حمایت کمی کرد.

مدیرعامل کمیته عمران، حمل و نقل و حمل و نقل شورای اسلامی شهر مشهد گفت: جای تعجب است که از بیش از 1.5 میلیارد تومانی که در اتوبوس و قطار ما در سال 1400 داشتیم، دولت تنها 13 میلیارد تومان کمک کرد. ” این رقم کمتر از درصد است و شهرداری مابه التفاوت کرایه مسافران را پذیرفته است. شهرداری ما بالغ بر 112 میلیارد تومان در این هزینه ها پرداخت کرده است. در واقع دلیل پرداخت یارانه توسط دولت این است که مردم بتوانند از خدمات اتوبوسرانی استفاده کنند که در صورت عدم پرداخت این یارانه، قیمت بلیت ها بیش از 15 میلیون تن متفاوت خواهد بود که این مبلغی است که نیست. به مسافران اتوبوس پرداخت می شود. در مجموع 40 میلیارد تومان بر عهده مردم است و این به دلیل تفاوت میزان حمایت هم از اتوبوس و هم از راه آهن شهری نسبت به شهری است که بیش از 200 میلیارد تومان کمک کرده است. بین هزینه خدمات و هزینه زیرساخت به خصوص هنگام خرید ناوگان جدید در ساخت سیستم ریلی این عدد به هیچ وجه محاسبه نمی شود.برای محاسبه این عدد فقط 20-30000 جریمه در هر منطقی نیست و هدف ماست. این است که در این مسیر حرکت نکنیم. بیایید آن را انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: بین رانندگان تاکسی و رانندگان شهری و اتوبوس تفاوت وجود دارد. یعنی خود راننده تاکسی سرمایه گذار است و خودروی خود را در اختیار حمل و نقل شهری قرار می دهد و هیچ گونه یارانه و مابه التفاوت از شهرداری و دولت دریافت نمی کند. بنابراین لازم است هزینه تاکسی سرویس تعدیل شود و خدماتی مانند حقوق راننده، تعمیر و نگهداری، کمک خودرو، سوخت و غیره در نظر گرفته شود که باعث افزایش کرایه تاکسی و غیرقابل استفاده شدن آن برای مسافران عملا می شود.

رئیس کمیته حمل و نقل شهری شورای اسلامی شهر مشهد گفت: به همین دلیل باید نرخ کرایه تاکسی را به گونه ای تنظیم کنیم که از یک سو مردم بتوانند از آن استفاده کنند و از سوی دیگر باید نرخ کرایه تاکسی ها تعدیل شود. عامل سوم یعنی تاکسی های رسمی، تاکسی های اینترنتی و مسافران انفرادی و قیمت گذاری باید انجام شود تا بتوانند در این فضای رقابتی با این عوامل دیگر رقابت کنند.

انتهای پیام

[ad_2]
Source link

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.