کیفیت آموزش الکترونیکی باید به عنوان یک رسالت خطیر تلقی شود / ادامه آموزش الکترونیکی مضر است

[ad_1]

یک استاد دانشگاه تهران به استفاده از آموزش مجازی در دوران بحران کرونا در دو سال گذشته اشاره کرد و گفت: دانشجویان باید با اساتید و سایر دانشجویان ارتباط برقرار کنند، با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و مفاهیم علمی را انتقال دهند. فقط امکان برگزاری کلاس های مجازی وجود ندارد.»

دکتر حسین حسینی، معاون سابق دانشگاه تهران در گفت وگو با ایسنا، گفت: وی گفت: زمانی که آموزش الکترونیکی مورد توجه جهانی قرار گرفت، ایران از آن بی خبر بود، اما اکنون آموزش الکترونیکی در سراسر جهان در حال ظهور است و مشکلاتی از جمله محدودیت پهنای باند اینترنت را به وجود آورده است. آموزش مجازی در ایران شرایط متفاوتی دارد.

استاد دانشگاه تهران «در ایران در زمینه آموزش مجازی فرهنگ وجود ندارد» دانشگاه‌ها قبل از بحران کرونا می‌توانستند 10 درصد کلاس‌ها را به صورت مجازی بر اساس اسناد بالادستی برگزار کنند، اما فرصتی مثل سخنرانی‌های عمومی وجود نداشت. . زمانی شورای آموزشی دانشگاه تهران تصمیم گرفت ظرفیت کلاس های مجازی را از 10 درصد به 20 درصد افزایش دهد. اما دانشگاه توان افزایش تعداد کلاس های مجازی را نداشت به همین دلیل این پیشنهاد رد شد و فقط کلاس های مجازی باقی ماند.

وی ادامه داد: بعد از بحران کرونا دانشگاه ها مجبور به شرکت در کلاس های مجازی شدند، اما مقدمات به درستی انجام نشد و این وضعیت ناکافی ریشه در مشکلات متعددی دارد.

دکتر حسینی با بیان اینکه کیفیت آموزش الکترونیکی باید به عنوان یک رسالت خطیر مورد توجه قرار گیرد، توضیح داد: عوامل متعددی بر کیفیت این روش آموزشی تاثیرگذار است که باید به آن توجه کرد. به عنوان مثال، باید پهنای باند اینترنت خود را افزایش دهید و کلاس های مجازی را به اساتید خود آموزش دهید. کمبود منابع برای دانشگاه ها نیز می تواند کیفیت آموزش را کاهش دهد.

یکی از اساتید دانشگاه تهران تصریح کرد که آموزش الکترونیکی باید جزء لاینفک نظام آموزش عالی تلقی شود. از آنجایی که اعضای دانشگاه به سیستم‌های آموزش الکترونیکی عادت کرده‌اند که مزایا و معایب خود را دارند، شناسایی کاستی‌ها و مشکلات آموزش الکترونیکی باید یک کار جدی تلقی شود.

او اضافه کرد: وی ادامه داد: در رابطه با بازگشت به آموزش حضوری، دانشگاه‌ها اعلام می‌کنند که بودجه اختصاص یافته محدود است و به همین دلیل امکان برگزاری کلاس‌های حضوری وجود ندارد، مسائل مدیریتی مانند محدودیت فضای خوابگاه یا عدم توانایی به دانش آموزان غیرمرتبط با مسائل آموزشی غذا بدهید مشکلی هم دارد آموزش حضوری نباید 0 و 100 باشد کشور با موج جدیدی از کرونا مواجه است فعلا باید کلاس ها را طی کنید فرد پس از قبولی در پیک تعداد دانشجویان بیشتر در صورت وجود شرایط آیا شرایط حضور در این دانشگاه را به من نمی دهید؟چرا دانش آموزان وقتی فرصت کلاس دارند باید در آزمون شرکت کنند؟به گفته وزیر علوم و فناوری ، کار عملی باید به تنهایی انجام شود. دکترها و دانشجویان تحصیلات تکمیلی نیز پایان نامه یا پایان نامه خود را می نویسند شما باید در کالج حضور داشته باشید تا

یک استاد دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه ادامه کلاس های مجازی مضر و غیرقابل برگشت است، خاطرنشان کرد: دانشجویان نیاز به کلاس های حضوری و تعامل مشارکتی دارند. کلاس های حضوری مجازی باید در نظر گرفته شود و دانش آموزان باید حضوری در این آزمون شرکت کنند.

یک استاد دانشگاه تهران توضیح داد که آموزش حضوری از جنبه های مختلف قابل بررسی است. برگزاری کلاس های مجازی با تمام نیازهای شما می تواند بخشی از آموزش شما را پوشش دهد، اما هیچ یک از اجزای آن نمی تواند جایگزین کلاس های حضوری شود.

به گفته دکتر حسینی تعامل بین دانشجویان و تعامل با اساتید فقط یک امر فرهنگی نیست. این هم نوعی آموزش است. دانش آموزان با حضور در محیط های کالج تحت تأثیر منابع مختلفی قرار می گیرند. تلاش هایی برای پرکردن این خلاءها در فرآیند مجازی سازی آموزش انجام شده است، اما به اندازه حضور دانشجویان در محیط دانشگاه موثر نیست.

انتهای پیام

[ad_2]
Source link

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.