ورزش هایی برای پیشگیری از کمردرد

[ad_1]

پیشگیری از بیماری هایی مانند کمردرد شامل سه مرحله است که فعالیت بدنی در هر سه مرحله تاثیر بسزایی دارد.

به گزارش ایسنا، نقش ورزش در پیشگیری و درمان کمردرد به خوبی شناخته شده است و شیوع کمردرد در جامعه مدرن به دلیل کم تحرکی و عدم تحرک به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

فعالیت بدنی منظم و برنامه ریزی شده نقش مهمی در پیشگیری و درمان کمردرد و بهبود کیفیت زندگی بیماران دارد و متاسفانه 9/88 درصد از افراد میانسال جامعه ما از عدم فعالیت بدنی کافی، چاقی و اضافه وزن رنج می برند. در میان معضلات امروز جامعه ایران با 39.8 درصد اضافه وزن و 23.4 درصد چاقی مواجه هستیم و فعالیت بدنی تاثیر بسزایی در پیشگیری دارد.

یکی از مشکلات رایج در میان سالمندان به ویژه زنان مسن، پوکی استخوان است. در ایران 50 درصد مردان و 70 درصد زنان بالای 50 سال از پوکی استخوان رنج می برند که می تواند منجر به شکستگی و لغزش کمر، تنگی کانال، آرتروز، مشکلات ساختاری و درد و حرکت شود. دریافت کلسیم و ویتامین D کافی می تواند به پیشگیری از پوکی استخوان کمک کند.

ورزش به کنترل وزن، تقویت عضلات مرکزی بدن، بهبود انعطاف پذیری بافت همبند و کاهش نقایص ساختاری بدن کمک می کند که هر کدام نقش مهمی در ایجاد و تشدید کمردرد دارند.

مشاهده ورزش منتهی به پیشگیری از کمردرد توسط لاله حاکمی نایب رئیس بانوان فدراسیون پزشکی ورزشی تهیه و در اختیار ایسنا قرار گرفت. اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام

[ad_2]
Source link

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.