روند آموزش دانش آموزان در آینده

[ad_1]

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش بر لزوم برنامه ریزی برای آموزش فراگیر در آینده تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، در دومین کنفرانس ملی یادگیری (پیامدهای کرونا برای نظام آموزشی و تغییرات اجتناب‌ناپذیر پس از کرون) که توسط دانشگاه علامه طبابایی و انجمن‌های علمی وابسته به آن و سازمان‌های همکار مجازی برگزار شد. حکیم زاده با اشاره به اینکه نظام آموزشی دنیا برای اولین بار از زمان عمومی شدن آموزش عمومی جهانی با توجه به تاثیر آموزش مجازی و حضوری بر فرآیند یادگیری با مشکل بزرگی مواجه شد، گفت: متاسفانه ما یکی از این مشکلات هستیم. سیستم‌های معدود ما بسیاری از کشورهایی که تعطیلی طولانی‌مدت را انتخاب کرده‌اند و از نظر فناوری وضعیت بسیار بهتری دارند، باید فرصت‌هایی را برای دانش‌آموزان فراهم کنند تا در مدت کوتاهی پس از تعطیلی آموزش حضوری در مدارس به‌ویژه مدارس ابتدایی حضور یابند.

در زمینه آموزش و یادگیری به ویژه در مدارس ابتدایی، معاونت آموزش ابتدایی به صورت مشارکتی ارائه می شود و مدت کوتاهی پس از شروع وقفه برای معلمان، والدین و استراحت عمومی آغاز می شود تا به معلمان برای خلاقیت و ایجاد کمک کند. اهمیت آموزش حضوری به ویژه در جنبه های اجتماعی و آموزشی را درک کرده و فرصت های اجتماعی را فراهم کند تا این فرصت را فراهم کند. رشد و مهارت های ارتباطی به عنوان پیامدهای مثبت ذکر شد.

«نوع و کیفیت ارزیابی‌هایی که در فضای مجازی بدون تمرین عملی انجام می‌شود، منجر به کاهش آموزش و یادگیری، آشکار و پنهان برای تعداد قابل توجهی از دانش‌آموزان شده است.»

حکیم زاده از دیگر تأثیرات منفی آموزش الکترونیکی بر انزواگرایی و اختلال در مهارت های رشد اجتماعی دانش آموزان به ویژه در مقطع ابتدایی اشاره می کند و می گوید: «اکثریت افرادی که تحت تأثیر آموزش الکترونیکی قرار دارند، کودکان خانواده های کم درآمد و دسترسی به فناوری هستند». یا نبود والدینی که بتوانند به طور مؤثر بخوانند و بنویسند تا یادگیری را راهنمایی و حمایت کنند.

وی گفت: این گونه تحقیقات نشان می دهد که آینده آموزش و پرورش به شکل ادغام خواهد بود. پس باید از این به بعد برای این موضوع برنامه ریزی کنیم.

انتهای پیام

[ad_2]
Source link

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.